maandag 20 april 2009

Thema "Zien"


Onze zelfgemaakte schoolbib!
Filmrol: "De mooiste vis van de zee!"

Spelen met de bal die de mama van Kris heeft gemaakt!

Visspel

Teacher Kato begeleidt het maken van het prentenboek.

Philiso maakt zijn mooiste vis van de zee.

De resultaten van de kinderen.
Koekjes eten.

Alle onze kleuters, Faith, Mandy, Kato, ik en de tuinman die ook op de foto wou. hihi.

Hallo allemaal,
eindelijk krijgen jullie alles te lezen over de laatste "echte" stageweek rond het zintuig zien. Na deze week begint onze vakantie en daarna doen we nog ervaringen op buiten school. We gaan dan mee aan huis les geven. Ik ben er alvast heel benieuwd naar!!!
Maar nu eerst uitleg over deze week...
Op maandag hebben we de schoolbibliotheek helemaal kunnen afwerken en we vinden dat het resultaat er wel mag zijn. Hihi. We hebben dus alle boeken gesorteerd per thema en deze ook per thema gemerkt op de rugzijde. Van alle boeken is nu ook een soort van opzoekregister aanwezig en dat hangt boven de boekenkast. Aan dit kleine project hebben we toch bijna vier volle dagen gewerkt.
Dinsdag stond onze laatste verteltechniek op het programma. En dat was met een filmrol "De mooiste vis van de zee" vertellen. De kleuters waren weer razend enthousiast en vonden het een heel mooi verhaal. Het deed hen ook denken aan de uitstap naar het aquarium die wij samen met hen gedaan hebben. We leerden ook het liedje "Blub" aan en speelden kleine spelletjes zoals "ik zie, ik zie, wat jij niet ziet...".
Op woensdag knutselden we een verrekijker en speelden we een wiskundig visspel. Ook van deze twee activiteiten genoten de kleuters met volle teugen.
Koekjes bakken was denk ik één van de topactiviteiten voor de kinderen en achteraf van het deeg proeven zeker! Hihi.
We herhaalden ook ons telspel nog eens en zo werd het vrijdag...
...KOEKJES eten, JOEPIE! De kinderen waren door het dolle heen en ze vonden ze heel lekker en waren trots dat ze het zelf hadden gemaakt. Ook knutselden we zelf een 'mooiste vis van de zee' en werkten we het laatste deel van ons prentenboek af. Toen deze hele leuke dag voor 'teacher Melina' voorbij was, kon ze haar zenuwen nog nauwelijks in bedang houden, want zaterdag kwam hare lieve krullenbol voor twee weken op bezoek!!! Voor diegenen die mij goed kennen: IK KON HET BIJNA NIET MEER HOUDEN!!! hihi.
Alles over de aankomst van Kris en de reis die we met z'n vieren gaan maken vertel ik jullie als we terug zijn, maar ik heb op dit moment nog meer heugelijk nieuws.
Weten jullie nog dat ik in één van mijn berichten schreef dat ik een belangrijke telefoon had gekregen???
Wel nu mag iedereen het weten: Mijn Big Brother wordt een Big Daddy!!! Ja, ja Christophe en Katrien worden mama en papa en ik word tante!!!! Ik ben natuurlijk SUPER BLIJ! Weten jullie wel hoe lang ik hier al op heb zitten wachten!!!
Dus ik zal het even in het kort vertellen...
Op een zondag avond kreeg ik telefoon van Katrien en Christophe. Heel hun living zat vol met mijn mama en papa, haar ouders, zus en vriendin. Het eerste wat ik op de webcam kon zien was een fles champagne. Toen stond mama met een slapje en een zwangerschapstest voor de camera en toen viel mijne 'frank' direct! Het enige wat ik toen nog kon, was wenen van geluk!! Daarom, nog eens een dikke proficiat van mij aan de nieuwe ouders!

De baby wordt verwacht in november en ik tel de maanden nu al af!! Stiekem hoop ik op een jongen, maar ik weet dat big daddy graag een meisje heeft, dus hoop ik met hen mee!!
Zo tot heel gauw en hou jullie goed.
Groetjes,
ikke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten