woensdag 11 februari 2009

De verrassing en pakjes van mijn lieve Katoke:



De kinderen tijdens hun activiteiten:







Ons klasje:



Masakhane educare centre: onze leuke school!

Hoi, hoi, allemaal,
ik ben echt blij nog eens wat te kunnen schrijven, want er zijn hier de laatste dagen heel wat problemen met internet. Ik kan enkel skype gebruiken en mijn blog sinds vandaag aanvullen. Mijn mail en facebook werken niet, dus het spijt me als ik sommige van jullie nog niets heb laten weten. Ik neem zo snel als ik kan contact op, beloofd!
Nu even wat anders, want vandaag was het een speciale dag op verschillende vlakken...
Het was namelijk onze eerste stagedag, maar ook mijn verjaardag.
Laten we beginnen met mijn verjaardag...
Na een heel onrustige nacht werd er om 7u.00 op mijn deur geklopt... "Ja, ik ben wakker en komt eraan." Het was ons lieve Katootje die met een pakje en een leuke kaart aan mijn deur stond om me gelukkige verjaardag te wensen. Ze had heel mijn deur versierd en toen ze binnen stormde, kreeg ik een kroon op en mocht ik het pakje opendoen. En raar maar waar, het was een mooie tas die ik zondag gezien had en toen ik ze wilde gaan kopen, was ze verkocht. (Nu weet ik dus waarom, hihi!) Ik heb ook nog een mooie halsketting gekregen, dus ik ben weeral maar eens goed verwend.
Na ons vlugge ontbijt en een douche zijn we dan vertrokken naar onze nieuwe school. Onze eerste echte stagedag begon!
We moeten ongeveer een 40 minuten met onze Chico rijden vooraleer we aan onze school zijn. Maar geen nood, voor de ongerusten onder jullie, het is een vrij eenvoudige en vooral mooie route. (We hebben ons wel één keer vergist, maar zaten snel weer op het juiste pad.)
Toen we aankwamen, werden we meteen warm ontvangen door al die schattige kinderen. Het is echt om bij weg te dromen, zo'n mooie gezichtjes!
Onze leerkracht "Faith" is ook een heel warme dame. Ze is super vriendelijk en hoopt dat we in haar klas stage komen lopen. (We bezoeken vrijdag nog een tweede school en dan moeten we beslissen waar we ons project gaan uitwerken.)
Eigenlijk verschoot ik enorm hoe goed de klasjes zijn uitgerust met allerlei materialen. Het is bijna zoals bij ons. Dat zullen jullie op de foto's wel kunnen zien.
De kinderen plakten de hele dag als magneten aan ons, dat was wel super. Ze zijn wel heel druk, dus daar zullen we toch even aan moeten wennen. Maar begrijp me niet verkeerd: "Het gaat echt SUPER leuk worden!"
Hun dagverloop begint ook met een morgenlied (ze zingen trouwens heel veel en dat vind ik geweldig, want dat doe ik ook graag!!) Daarna worden de verschillende kalenders ook overlopen: de dagkalender, weerkalender,... .
Uiteindelijk gingen we naar een grotere zaal waar de kinderen 's middags ook slapen. We hebben Faith dan geholpen met allerlei knutselmateriaal klaar te zetten en de kinderen zaten al zingend op de mat te wachten totdat ze mochten beginnen. Na het eten van een stuk fruit mochten ze dan vrij aan de slag met het materiaal. Er was keuze uit knippen en plakken, schilderen, kleuren met wasco's of stiften en iets maken met klei. De kinderen kregen geen echte opdracht. Ze mochten maken wat ze zelf wilden. Kato en ik hebben ons dan met de verschillende groepjes bezig gehouden en dat vonden ze wel heel leuk.
Na deze activiteiten gingen ze even buiten spelen om dan daarna in de klassen met ofwel educatieve spelen zoals lotto, memorie of puzzels te spelen, ofwel in de poppenhoek of met blokken te spelen. Het was echt geweldig om te zien.
Na het vrij spel, kwamen ze op de mat zitten en hebben zowel Kato, Faith als ik een verhaaltje voorgelezen. Hun Engels is echt niet goed, dus ze gebruiken daar prentenboeken voor een peuterleeftijd. Wij toch proberen om met prentenboeken van hun leeftijd te werken en de tekst wat aan te passen.
Na de verhalen was het tijd om te gaan eten en daarna te gaan slapen. (Ook de oudste kleuters slapen hier 's middags nog.)
Ons dagje zat er toen meteen op. We reden, doodmoe van al die nieuwe indrukken, terug naar huis en maakten nog een tussenstop in Waterfront om te gaan eten voor mijn verjaardag.
Terug thuis gekomen heb ik heel leuke telefoontjes gekregen van verschillende mensen en dat deed me echt deugd. (Dank u wel trouwens aan iedereen thuis, jullie zitten echt elke dag, allemaal samen in mijn hoofd! IK MIS JULLIE!)
P.S: ik heb ondertussen sinds dinsdag mijn eigen kamer, dus heb al jullie mooie cadeautjes, foto's en kaartjes aan de muren gehangen. Dank je wel daarvoor, het helpt echt!
Ik laat dus zo snel als ik kan iets weten aan iedereen via facebook of via mail.
Doei,
Tot gauw,

xxxxxxxxxxxxxxx.

2 opmerkingen:

  1. Hiperdepiperdpip HOERAAAAAAA!!!!!
    Gelukkige verjaardag meid!!!
    oh wauw seg jullie klasje ziet er echt wel leuk uit hé!!!! Nog veel plezier daar!! Vele groetjes aan beide!!!
    xxx Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hiphip hoeraaaaaaa
    dikke proficiat Melina, en laat je maar es op een goed fleske trakteren door Kato :-)
    Succes met de kleuters ,projecten en veel plezier samen !
    stef & chris

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen