donderdag 5 februari 2009

Onze elektriciteitkast, echt grappig!




Wij aan de zee, hi hi!






Kato en Katelijne van 4 exchange
















Long Street Kaapstad vanop een hoge berg





Lekker zonnen







Aan het zebrapad hangt zo'n bord.








Lions head










Een schooltje in onze buurt.







Dag 2: Wauw, wat een mooie stad!
Hoi, hoi, allemaal.
Vandaag heb ik lekker lang kunnen slapen. Dat was ook wel nodig. Want al die nieuwe dingen ontdekken, daar word je wel moe van. We waren de vorige avond ook nog heel lang bezig geweest met de blog en zorgen dat we iedereen via skype hebben kunnen horen. Dat deed me trouwens enorm goed, want toen ik mijn huisje terecht kwam, besefte ik plots dat het begonnen was.
Het eerste wat ik vandaag gedaan heb, is een lekkere douche genomen. Ze zijn dan wel heel primitief, maar het deed me echt goed. Toen ik door mijn raam naar buiten keek, zag ik een stralende zon aan de hemel. Het was een zalig gevoel, maar ik dacht ook meteen aan thuis. Wat is iedereen daar nu aan het doen?
Op dat moment kregen we bezoek van een nieuwe studente uit Nederland die ook bij ons logeert. We hebben haar dan uitgelegd hoe het internet hier werkt en waar je elektriciteit kan kopen. Dit is trouwens heel grappig. Je gaat dan naar de spar (supermarkt) en dan vraag je om elektriciteit te kopen. Je krijgt dan een bonnetje en daar staat een code op. Die code moeten we in ons huis op een kastje ingeven en dan heb je pas elektriciteit. Van deze kast staat er foto tussen.

In de spar hebben we dan ook lekker dingen gekocht, want we hadden heel veel honger. Eigenlijk kan je hier bijna alles krijgen wat we thuis ook hebben.

Wat me meteen bij ons volgende bezoek brengt. JA, JA, Kato en ik zijn vandaag al MC DONALDS gaan eten en het smaakte me echt.
Weet je dat een medium big mac-menu hier maar 2,50 euro kost! Echt geweldig. Alles is hier trouwens veel goedkoper dan thuis.

Na het eten zijn we dan naar een klein winkelcentrum geweest totdat Katelijne ons kwam ophalen om een rondrit in de stad te doen. Dit was echt adembenemend mooi!

Toen ik de tafelberg, de stad, stranden en zee zag kreeg ik echt kippenvel, ondanks dat het hier vandaag 33 graden was. Ik wist op dat moment dat ik de juiste bestemming gekozen had, al lang trouwens.! Ik ga geen uitleg geven bij de foto's, want ze spreken wel voor zich.

Tot gauw, met meer nieuws, want morgen hebben we eindelijk onze Golf Chico! Daar ga ik zeker nog het één en ander over vertellen!!
P.S.: de foto's die bij dit bericht staan, zijn foto's in onze buurt en van in Kaapstad zelf.
xxxx






















Geen opmerkingen:

Een reactie posten