zondag 8 februari 2009




Fish and Chips




Surfstrand in Muizenberg








Ja, ja, dit is er ook en een White Musk edt kost hier maar 6 euro, voor de kenners onder jullie.


Belgisch restaurant "Den Anker"

Een deel van Waterfront



Castle of good hope


Dagtrip in de buurt van Kaapstad

Hallo lieve mensen,
vandaag was het de eerste keer vroeg opstaan op onze nieuwe bestemming. Ik moest nog niet naar school, maar we gingen op daguitstap in de buurt van Kaapstad. Zo zagen we allerlei leuke stadjes en stranden waar we eens naar toe kunnen als we vrij zijn.
Om 9 uur moesten we aan het kantoortje van Vivant zijn. Dat is het bureau van wie we ons huis huren. Daar pikte een bus ons op. Onze gids was een blonde surfboy met extreem grote voeten. hihi.
Onze eerste bestemming was het kasteel in Kaapstad of beter gezegd "Castle of good hope". Het is een heel mooi kasteel, maar we zijn niet binnen gegaan, omdat er nog teveel op het programme stond. De gids heeft dan aan de ingang wat uitleg gegeven die ik in het kort even meegeef: "Het is een vijfpuntig kasteel en het stamt uit 1697. Dit kasteel is het oudste stenen gebouw van Zuid-Afrika. (Kijk maar op de foto.)
Het werd gebouwd ter bescherming van de eerste kolonisten en uiteindelijk deed het dienst voor de gouverneurs van de kaap. Het kasteel werd nooit aangevallen en de kanonnen werden alleen afgevuurd om de bevolking op de aankomst van een schip te wijzen. Nu is in het kasteel een museum. Je kan in dit kasteel ook trouwen, voor wie daar interesse in heeft.
Even genoeg geschiedenis nu! Onze tocht ging verder naar het Waterfront. Dit is een super mooie haven, vlak in het centrum van Kaapstad. Je hebt er een heel groot shoppingcentrum met heel dure, maar ook betaalbare winkels. Aan het water zijn er wel honderden bars en restauranten. We hebben zelfs een Belgisch restaurant gezien dat "Den Anker" eet. Hier is de menukaart ook in het Nederlands.
We vonden het in Waterfront zo mooi, dat we er de volgende dag meteen naar toe zijn gereden om te gaan winkelen en iets te gaan eten.
We reden verder het centrum uit en kwamen aan de mooie stranden van Clifton Bay en Camps Bay. Als je hierop uitkijkt, dan krijg je echt kippenvel, ik kan het jullie garanderen. En als je me niet gelooft, kijk dan maar eens naar de foto's.
Het volgende stadje dat we door reden was Houtbay. Dit lag in een hele mooie vallei, maar ik heb er geen foto's van kunnen maken vanuit de bus. Reden te meer om er zelf nog eens naar toe te rijden. Onze middag brachten we door in Muizenberg. En voor de geïnteresseerden onder jullie. Dit is het strand van de surfers. Heel grote golven, veel wind en de zee is hier veel warmer dan aan de andere kant van Kaapstad. Er zit op een hoge golf altijd iemand op uitkijk naar haaien. En als hij er één ziet, gaat er een sirene af zodat iedereen weet dat ze uit het water moeten komen.
Dichtbij Muizenberg kregen we ons middagmaal. Het was Fish and Chips. Van deze maaltijd droop het vet echt af, dus heb ik er niet zoveel van gegeten. Het eten was daar ook weer zo goedkoop trouwens. Een blikje cola koste 0,40 cent en het eten zelf was 2 euro of zo.
Na het eten reden we terug richting Kaapstad en hadden we nog prachtig ziet op Simon's Town en enkele wijngaarden die tegen de bergen oplagen. (Papa voelde zich hier net in Italië.) Ik wil zo'n wijnboerderij zeker eens bezoeken en wat van die lekkere wijnen gaan proeven.
Toen we terug naar Kaapstad reden, zijn we met het busje tot op de berg Lions head gereden en daar was het zicht weeral maar eens adembenemend. Ik kon mijn ogen nog maar eens niet geloven en kippenvel overmande me voor de zoveelste keer.
Volgens onze surfboy (gids) moet je hier eens naar toe komen bij zonsondergang. Dus Kris, dit staat zeker op de agenda als jij hier bent!!!
Om onze boeiende en indrukwekkende trip af te sluiten, gingen we nog eens ijkoude cola drinken in een mooi café in Longstreet. Door de drukkende hitte, kwamen we doodmoe thuis. Ik heb onze vuile keuken eens onder handen genomen en Kato heeft ondertussen lekkere spaghettisaus gemaakt. SUPER LEKKER!
De avond bestond uit luieren en ik had toch ook weer wat oppeppende woorden nodig van de mensen thuis. De dode momenten vallen me soms wat zwaar, maar dat zal vanaf volgende week wel wat anders zijn als onze stage begint.
Op zondag hebben we lang uitgeslapen. Na een verfrissende douche, zijn we gaan shoppen in Waterfront. Wat een leuke dingen hebben ze daar. Ik heb dan ook een nieuw kleedje gekocht, want ik kon er niet aan verstaan. Buiten het shoppingcentrum waren allerlei leukje bandjes aan het spelen en iedereen was zo goed gezind. Er hing een leuke sfeer.
We reden uiteindelijk opgewekt terug naar huis met onze Chico. (Het autorijden gaat trouwens al heel goed!)
Tot schrijfs,
xxxxxxxxxx

1 opmerking:

  1. eey meid
    zo te horen houd ge u toch goed bezig.
    amuzeer je nog heel goed, en tot snel.
    mis je!
    dikke zoen falke

    BeantwoordenVerwijderen